بررسی رابطه دینداری با عزت نفس
تحقیق بررسی رابطه دینداری و عزت نفس دانشآموزان دختر
فرمت فایل دانلودی: .rarفرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 66
حجم فایل: 429 کیلوبایت
قیمت: 89000 تومان
دانلود پایان نامه با موضوع بررسی رابطه دینداری و عزت نفس دانشآموزان دختر،
در قالب word و در 67 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول: کلیات پژوهش
۱-۱ مقدمه
۲-۱ بیان مساله
۳-۱ اهمیت و ضرورت
۴-۱ اهداف پژوهش
۵-۱ فرضیههای پژوهش
۶-۱ سئوالهای پژوهش
۷-۱ تعاریف نظری و عملیاتی اصطلاحات و واژهها
۱-۷-۱ تعریف مفهومی متغیرها
۲-۷-۱ تعریف عملیاتی متغیرها
فصل دوم: پیشینه پژوهش
۱-۲ مقدمه
۲-۲ دینداری
۱-۲-۲ مفهوم دینداری
۲-۲-۲ تعاریف دین
۳-۲-۲ انواع دینداری
۱-۳-۲-۲ نوع شناسی شپرد
۴-۲-۲ ابعاد دین
۵-۲-۲ بررسی نظریههای دینداری:
۳-۲ عزت نفس
۱-۳-۲ مفهوم شناسی
۲-۳-۲ حیطههای عزت نفس
۱-۲-۳-۲ عزت نفس اجتماعی
۲-۲-۳-۲ عزت نفس تحصیلی
۳-۲-۳-۲ عزت نفس خانوادگی
۴-۲-۳-۲ عزت نفس جسمانی
۵-۲-۳-۲ عزت نفس کلی
۳-۳-۲ اهمیت عزت نفس
۴-۳-۲ سه شرط لازم برای داشتن عزت نفس
۱-۴-۳-۲ احساس همبستگی خانواده
۲-۴-۳-۲ قدرت
۳-۴-۳-۲ الگوها
۵-۳-۲ دیدگاههای روانشناختی عزت نفس
۱-۵-۳-۲ دیدگاه راجرز
۲-۵-۳-۲ دیدگاه کوپر اسمیت
۳-۵-۳-۲ عزت نفس از دیدگاه براندن
۴-۵-۳-۲ عزت نفس از دیدگاه اریکسون
۵-۵-۳-۲ عزت نفس از دیدگاه آلپورت
۶-۵-۳-۲ عزت دیدگاه نفس از دیدگاه آدلر
۶-۳-۲ مشکلات ناشی از عزت نفس پایین
۷-۳-۲ عزت نفس از دیدگاه اسلام
۸-۳-۲ عزت نفس در آیات قرآن
۹-۳-۲ عزت نفس در احادیث و روایات
۱۰-۳-۲ عوامل تحقق عزت نفس از نظر اسلام
۱-۱۰-۳-۲ اطاعت از خداوند
۴-۲ مروری بر تحقیقات انجام شده
۱-۴-۲ تحقیقات داخلی
۲-۴-۲ تحقیقات خارجی
۵-۲ خلاصه و جمعبندی فصل
فصل سوم: روش
۱-۳ مقدمه
۲-۳ روش پژوهش
۳-۳ جامعه آماری
۴-۳ نمونه و روش نمونهگیری
۵-۳ ابزارهای پژوهش
۱-۵-۳ پرسشنامه سنجش اعتقاد دینی (زارع و امین پور، ۱۳۹۰)
-۵-۳ پرسشنامه عزت نفس (روزنبرگ ۱۹۶۵)
۶-۳ روش اجرای پژوهش
۷-۳ روش تحلیل دادهها
۸-۳ ملاحظات اخلاقی
فصل چهارم: یافته ها
۱-۴ مقدمه
۲-۴ توصیف دادهها
۳-۴ بررسی فرضیه
فصل پنجم: نتیجهگیری
۱-۵ مقدمه
۲-۵ بحث و نتیجهگیری پیرامون فرضیه اصلی پژوهش
۳-۵ پیشنهادهای پژوهشی
۴-۵ پیشنهادهای کاربردی
۵-۵ محدودیتهای پژوهش
چکیده پایان نامه:
آنچه در جهان امروز به خصوص ایران ما که هدفش ایجاد یک نظام اجتماعی مبتنی بر باورها و ارزشهای دینی است، بسیار ضروری به نظر میرسد، ایجاد اعتقادات مذهبی و دینی میباشد. اعتقادات مذهبی نقش تعیینکنندهای در سلامت روانی افراد دارد. در واقع باورهای مذهبی به بهبود سلامتی، کیفیت زندگی و افزایش عزت نفس منجر می شود.
هدف از این پژوهش بررسی رابطه دینداری و عزت نفس دانشآموزان دختر میباشد. به این منظور یک نمونه ۷۰ نفری از دانشآموزان دختر در نظر گرفته شدند. بر اساس جدول تناسب، حجم نمونه با حجم جامعه آماری کرجسی و مورگان (۱۹۷۰) برای پژوهش حاضر ۶۰ نفر در نظر گرفته شده است. برای نمونهگیری بر اساس روش نمونهگیری تصادفی ساده از طریق فهرست اسامی دانشآموزان عمل گردید. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامههای سنجش اعتقاد دینی (زارع و امینپور،۱۳۹۰) و پرسشنامه عزتنفس (روزنبرگ۱۹۶۵) استفاده شد. دادههای حاصل از پرسشنامههای پژوهش در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تحلیل قرار گرفت. جدول توزیع فراوانی، شاخصهای گرایش مرکزی و پراکندگی در سطح توصیفی و انجام آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون در سطح آمار استنباطی استفاده شد.
یافتهها نشان داد که بین عزت نفس و دینداری دانشآموزان پایه هفتم، هشتم و دهم رابطهی معناداری وجود دارد. بطوریکه با افزایش میزان پایبندی به اعتقادات دینی میزان عزت نفس نیز افزایش مییابد.
دسته:
تحقیق و مقاله ,
۵۸۸ کاربر این مطلب را دیده اند و
تعداد کل بازدید ها از این پست : ۶۶۱
برچسب ها :
تحقیق دینی
, دانش آموز دختر
, دیدگاه های مسائل دینی
, شرایط عزت نفس
, مفهوم دینداری
, پژوهش دیندری بین دانش آموزان
,