تحقیق با موضوع روانشناسی رنگها

فهرست مطالب:
-تاریخچه (تعاریف و معانی، سابقه تاریخی، انواع، نظریات، عوامل مؤثر نتایج- پیامدها، راههای کنترل و درمان …)
-پیشینه  تحقیق (خلاصه گزارش تحقیق های انجام شده در این زمینه در ایران و خارج از ایران و نقد و بررسی نتایج این تحقیق ها)
منابع دارد

بخشی از تحقیق:
رنگ ها از زمان قدیم مورد توجه افراد بوده اند. مردم سعی می کردند که با استفاده از آنها به زندگی  روزمره خود جلا بدهند، مثلاً از آن در ترکیب  ساختمان استفاده می‌نمودند. با این حال کمتر کسی توجه به ذات رنگ و فلسفه وجودی آن و آثارش بر محیط  اطراف داشته است. ولی باز هم افرادی بوده اند که در این زمینه پیش  قدم شده و راه را برای ما هموار ساخته اند.


تا قرن 18 اطلاعات گسترده و قابل قبولی  از رنگ ها وجود  نداشته و بسیاری از مردم بر حسب عادت از آنها استفاده می کرده اند ولی این ویژگی  بشر است که نسبت به محیط اطراف خود کنجکاو و سعی در گرداوری اطلاعات بکند. مخصوصاً از قرن 19 به بعد  که سیل اطلاعات به سوی مغز و زندگی بشر روانه گشته و آثار تخریبی آن، ایجاد سوالهایی دیگر و اکتشافاتی دیگر و در نتیجه  باز هم گسترش دامنه علم میباشد.
اما خوب است که بدانیم که در 100سال اخیر،بیشترین  اطلاعات در زمینه رنگ ها به دست آمده  است:
نخست از ترکیب آنیلین و بعدها از طریق مشتقات  ذغال و اکسیدهای متالیک، رنگ را به راحتی  به دست آوردند. امروزه از رنگ ها در موارد مختلفی استفاده می‌شود. مثلاً در کار تجارت و یا فروشندگی، فروشنده  باید بداند که که از چه رنگی برای بسته بندی  استفاده کند ویا کدام دو رنگ را در کنار هم در دکوراسیون  قرار دهد.او میداند که نباید از رنگ سبز برای بسته بندی شکر استفاده کند، زیرا همان طور که در فصول بعدی  بیشتر توضیح خواهیم داد، رنگ سبز احساس و مزه گس را ایجاد  می‎کند که مناسب با شکر شیرین نیست!
زندگی بشر اولیه تحت تأثیر دو عاملی قرارداشت که خارج از کنترل او بودند: شب وروز-تاریکی و روشنایی. شب،وضعی را ایجاد می کرد که افراد  دست از کار می کشیدند و کلیه  فعالیتها مختل میشد. اما بر عکس در روز یا روشنایی باید به فعالیت و تکاپو مشغول شده، تنبلی را به کناری زده و دست به  کارشد. از همان موقع رنگ آبی متمایمل به تیره رنگ آرامش و عدم فعالیت  و رنگ زرد روشن رنگ امید وفعالیت  شناخته شد.  چون اعمال بشر اولیه اعم از حمله (قرمز) یا دفاع (سبز) حداقل در کنترل  او بودند، لذا این  عوامل و رنگ ها را “مستقل” یا “خود تنظیم کننده ” توصیف کرده اند.


در کل سیستم  اعصاب بدن را می‎توان به دو دسته تقسیم کرد:

1ـ اعصاب مرکزی

2ـ اعصاب خودکار.
و . . .

دانلود فایل

.


محصولات پیشنهادی:

جزوات کنکور کارشناسی ارشد معماری

 

سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی

 

سوالات آزمون استخدامی ارگان های دولتی

 

کاتالوگ رنگ مو آلبورا-Albura

 

بهترین سایت برای دانلود پاورپوینت

 

بانک دانلود تحقیق و مقاله

۱۴۹ کاربر این مطلب را دیده اند و تعداد کل بازدید ها از این پست : ۱۷۴