گزارش کار و نتایج تحقیق آزمایشگاهی تکنولوژی عالی بتن

چکیده
سیاست های توسعه پایدار درجهان امروزی اقتضا می کند تا راهکارهایی جهت کاهش آلاینده های زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد .از جمله آلاینده های مهمی که در چرخه بازیافت طبیعت تجزیه نمی شود، لاستیک های مستعمل خودروها می باشند، که با توجه به گسترش روزافزون تولید خودرو و به تبع آن رشد فزاینده تولید لاستیک های مستعمل در جهان، لازم است تا راهکار های مناسبی برای بازیافت و کابرد آنها اندیشیده شود. در این مقاله بررسی خصوصیات رفتاری روسازی های بتنی خود تراکم حاوی خرده لاستیک در درصدهای مختلف 4، 8 و 12 درصد وزنی در دو سری A و B به ترتیب جایگزین ماسه و شن صورت می گیرد. همچنین از خصوصیات مکانیکی بتن نظیر، مقاومت فشاری، مقاومت کششی ، مقاومت خمشی و قابلیت جذب انرژی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج آزمایش نشان می دهد که بهینه ترین حالت جایگزین نمودن 4 درصد خرده لاستیک بجای ماسه یا شن می باشد و نیز یکی از ویژگی های مهم بتن های حاوی خرده لاستیک قابلیت جذب انرژی(energy absorption capacity) بسیار بالای آنها می باشد.


مقدمه
سالیانه چندین میلیون تن لاستیک فرسوده تولید می شود که این مقدار با توجه به گسترش جوامع و افزایش تولید خودروها روبه افزایش است. متاسفانه در دهه های اخیر مشکلات زیست محیطی ناشی از آنها در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه موجب نگرانی پژوهشگران محیط زیست شده، یافتن راه حلی جهت بازیافت آنها امری اجتناب ناپذیر است. سالیانه 10 میلیارد تن بتن در پروژهای مختلف عمرانی در سراسر جهان مورد مصرف قرار می گیرد.

این مقاله در ده صفحه (حجم تقربی 13 مگ)می باشد.برای دریافت این مقاله مبلغ 8000 تومان به شماره کارت زیر واریز کنید.


6037997430482233  عابربانک ملی بنام فرج الله فیروزی تبار


تصویر فیش یا اسکرین شات واریز از طریق موبایل را در تلگرام به شماره09014994321 یا به ایمیل زیر ارسال کنید

farajfiruzi@gmail.com


۹۴ کاربر این مطلب را دیده اند و تعداد کل بازدید ها از این پست : ۱۵۰